تغییر روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان تصادف شدید خودرو پراید و میکسر در بزرگراه پیامبر اعظم(ص)+تصویر جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ورود ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال ۱۴۰۳ مصرف کدام کنسروها ممنوع است؟ طرز تهیه کیک توت‌فرنگی با مارمالاد و کرم کاستارد + عکس کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت‌فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟ بهترین روش برای نو و تمیز نگه‌داشتن فرش‌ها علت چرخش مچ پا چیست؟ عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید خوابیدن روی زمین برای کمردرد خوب است یا بد؟ ترفند‌های مفید و کاربردی برای تمیزکردن و مراقبت از وسایل چوبی هشدار فرماندار طرقبه-شاندیز به گردشگران برای احتمال وقوع سیلاب (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتباط جالب ایجاد نفخ با کمبود یک ویتامین خواص ویژه موز سیاه شده که نمی‌دانستید اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر سرزمین وحی از ۲۱ فرودگاه کشور
سرخط خبرها

مشهدی‌ها طی سه ماه نخست امسال ۶.۵ میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد کمک کرده‌اند | پوشش ۱۸۷ هزار خانواده مددجو در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۷۶۰۷۱
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
مشهدی‌ها طی سه ماه نخست امسال ۶.۵ میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد کمک کرده‌اند | پوشش ۱۸۷ هزار خانواده مددجو در خراسان رضوی
مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: مشهدی‌ها ۶.۵ میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک کرده‌اند.

آرزو مستأجر حقیقی | شهرآرانیوز؛ اگرچه امروزه شهروندان تمایل کمتری به استفاده از وجه نقد در پرداخت‌های روزمره خود دارند، بیشتر آنان در پرداخت صدقاتشان به کمیته امداد امام‌خمینی (ره)، همچنان از همان شیوه‌های سنتی گذشته، یعنی صندوق‌های خانگی و موجود در معابر و اماکن استفاده می‌کنند؛ به‌عبارتی روش‌های نوین و مجازی پرداخت صدقات نتوانسته است جای این صندوق‌ها را بگیرد.

میزان کمک‌های مردمی در قالب صدقات به کمیته‌امداد خراسان‌رضوی، چه در سال گذشته، چه در سه ماهه نخست امسال، مُهر تأییدی بر این موضوع است. مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی (ره) خراسان‌رضوی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا در‌این‌باره اظهار می‌کند: پارسال در مجموع ۴۸‌میلیارد‌و‌۴۶۱‌میلیون تومان توسط کمیته امداد استان جمع‌آوری شد که از این میزان، ۴۳‌میلیارد‌و‌۱۴۵‌میلیون تومان آن از محل صندوق‌ها بوده و فقط ۵‌میلیارد‌و‌۳۱۵‌میلیون تومان آن از طریق مسیر‌های مجازی پرداخت شده است.

رضا سلم‌آبادی می‌افزاید: همچنین از مجموع کل صدقات دریافتی پارسال استان، ۲۰‌میلیارد‌و‌۷۹۳‌میلیون تومان آن مربوط به شهر مشهد بوده که حدود ۸۲‌درصد این کمک‌های مردمی از طریق صندوق‌های کمیته‌امداد و بقیه آن از مسیر‌های مجازی جمع‌آوری شده است.

او درباره میزان این کمک‌ها در سه ماه نخست امسال نیز می‌گوید: ۱۴‌میلیارد‌و‌۸۶۳‌میلیون تومان صدقه در این مدت توسط کمیته امداد در استان جمع‌آوری شده که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۴۲ درصد افزایش داشته است. از این میزان نیز ۱۳‌میلیارد‌و‌۱۰۰‌میلیون تومان از طریق صندوق‌ها جمع‌آوری و یک‌میلیارد‌و‌۷۶۳‌میلیون تومان آن از مسیر‌های مجازی پرداخت شده است.

به گفته مدیرکل کمیته‌امداد خراسان‌رضوی، از میزان کل صدقات جمع‌آوری‌شده در سه ماه نخست امسال در استان، ۶‌میلیارد‌و‌۵۹۷‌میلیون تومان آن مربوط به شهر مشهد بوده است که میزان آن نیز نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۹‌درصد افزایش داشته است.

روش‌های پرداخت صدقات

در ادامه از سلم‌آبادی در‌خصوص روش‌های جمع‌آوری صدقات توسط کمیته امداد امام‌خمینی (ره) می‌پرسیم و او پاسخ می‌دهد: شهروندان با مراجعه به دفتر‌های کمیته امداد و واریز وجوهات به صندوق‌های خانگی و موجود در اماکن و معابر، امکان مشارکت حضوری در این کمک‌ها را دارند. اکنون نیز بیش از ۴۱۸‌هزار‌و‌۲۰۰ مشترک خانگی و افزون بر ۲۳‌هزار‌و‌۳۰۰ صندوق در اماکن و معابر در استان داریم که بیش از ۹۲‌هزارو‌۴۰۰ مشترک خانگی و افزون بر ۱۲‌هزار‌و‌۴۰۰ صندوق اماکن و معابر آن در شهرستان مشهد قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌رضوی در معرفی روش‌های نوین و الکترونیکی پرداخت صدقات در استان نیز می‌گوید: شهروندان مشهدی با شماره‌گیری کد دستوری #۰۵۱*۸۸۷۷* و شهروندان در سایر شهرستان‌های استان با جایگزینی کد مخابراتی شهرستان خود به جای ۰۵۱ می‌توانند صدقات خود را پرداخت کنند. همچنین برای همه صندوق‌ها کد QR تولید و بر روی آن‌ها نصب شده است که اهل خیر و نیکوکاری می‌توانند با اسکن کد QR وارد صفحه صندوق مجازی شخصی خود شوند و وجوهات خود را در بستر امن واریز کنند. البته برای سهولت در این امر، لینک مربوط برای شهروندان از طریق پیامک نیز ارسال می‌شود. در روش سوم، خیران می‌توانند صدقات خود را به شماره کارت ۶۰۳۷-۹۹۷۹-۵۰۱۶-۷۰۹۹ واریز کنند.

او تصریح می‌کند: امیدواریم در سال‌های آینده به‌سرعت روش‌های مجازی جایگزین صندوق‌ها شود. به‌خصوص که در این روش‌های نوین پرداخت صدقات، هزینه‌های جمع‌آوری به‌شدت کاهش یافته است و کمک‌های مردمی نیز به‌آسانی و با سرعت بیشتری به دست نیازمندان می‌رسد؛ از‌این‌رو توصیه می‌شود مردم نیکوکار استان بیشتر از این مسیر‌های پرداخت استفاده کنند.

سرفصل‌های مصرف صدقات

همچنین سلم‌آبادی می‌گوید: اکنون ۱۸۷‌هزار‌و‌۱۹۸ خانوار با جمعیت ۳۴۸‌هزار‌و‌۵۱۳ نفر در استان تحت‌حمایت کمیته‌امداد قرار دارند که از این تعداد، ۴۵‌هزار‌و‌۴۰۱ خانوار با جمعیت ۸۱‌هزار‌و‌۷۶۹ نفر در مشهد سکونت دارند.

مدیرکل کمیته‌امداد خراسان‌رضوی می‌افزاید: صد‌درصد صدقات جمع‌آوری‌شده بر‌اساس نیازسنجی صورت‌گرفته در سرفصل‌های درمان، جهیزیه، مسکن، کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و کمک‌هزینه معیشت تسهیم و به مصرف امور نیازمندان می‌رسد. در این میان، صدقات هر شهرستان به مصرف نیازمندان همان شهرستان می‌رسد و هیچ‌گونه هزینه تشکیلاتی، حقوق و دستمزد از محل آن پرداخت نمی‌شود.

همچنین او با بیان اینکه پارسال برنامه‌هایی مانند جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات به منظور توسعه فرهنگ زکات برگزار شد، اظهار می‌کند: امسال در این حوزه برنامه‌هایی از جمله ساخت مستند و فیلم داستانی و پخش از طریق صدا‌و‌سیما، جذب روحانیون و مبلغان افتخاری، استفاده از روحانیون مستقر در روستا‌ها و تشکیل شورای زکات در روستا‌ها و اجرای طرح «هر روستایی، یک مؤدی زکات» در دستور کار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->